Almost there! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lisa Heusden - WaarBenJij.nu Almost there! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lisa Heusden - WaarBenJij.nu

Almost there!

Door: lisavanheusden

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 Juli 2011 | Nederland, Utrecht

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer eens! Waarbenjij.nu blijft me er - heel attent - met de vasthoudendheid van een terriër aan herinneren dat ik weer eens een verhaaltje moet schrijven. En ik negeerde ze tot voor kort met een even grote determinatie. Maar nu ik over 4 dagen (!!!) dan echt vertrek, is een update misschien toch een puik idee.

Nog maar 4 dagen! Slik. Dan komt het toch ineens wel erg dichtbij...

Vanmiddag heb ik op de uithof mijn aller-, allerlaatste eerstejaars-geneeskunde-tentamen gemaakt, 66 van de 75 vragen goed dus gehaald. Propedeuse in de pocket en vakantie! Eindelijk. Dan kan nu de blik vooruit. Heel ver vooruit. 7208.9 kilometer naar het zuidwesten, om precies te zijn.

Een paar dagen geleden heb ik mijn reisbescheiden in de bus gekregen. Er gaan maar liefst 26 mensen mee op mijn reis, 17 vrouwen en 9 mannen. Dat is toch opeens nog snel gegaan.

Als de vulkaan Hekla zich netjes koest houdt, stijgt dinsdag 12 juli vlucht KL0677 - met mij op rij 12 bij het raam - om 12.30 uur op van luchthaven Schiphol. Om 13.30 uur (plaatselijke tijd, obviously) komen we aan op Calgary International Airport.De eerste twee nachten verblijven we in het Sandman West Hotel op 125 Bowridge Drive Northwest. 14 juli rijden we door naar Banff en begint het rondreisgedeelte van de reis. 24 juli om 16.05 vertrekken we met vlucht Kl0682 vanuit Vancouver terug naar Amsterdam, om daar om 10.25 de volgende dag aan te komen.

Morgen begin ik met inpakken. Er ligt al een heleboel klaar, variërend van mijn paspoort (altijd handig) tot een verrekijker, slippers en een reep chocola. Mijn hele bank ligt al vol, en dan heb ik mijn kleren nog niet eens gepakt. Uiteindelijk mag het niet meer worden dan 20 kilo. Het zal mij benieuwen.

Dat was het voor nu. Het is heel goed mogelijk dat het volgende stukje wordt geschreven vanuit Canada! Gek idee...

  • 08 Juli 2011 - 19:57

    Ine:

    Je zit al in het Engels te denken!
    'Determination' is vasthoudendheid, maar in het Nederlands niet, Mrs. E.-B. van Heusden....

    Heeeeeelemaaaaaal geeeeeeeeeeeeeen tentamens meer. Gefeliciteerd meid ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

  • 11 Juli 2011 - 16:42

    Opa:

    Hoi Lisa,
    Ik heb het allemaal gelezen en wens je een prachtige reis toe. Nu ga ik het aan oma laten lezen.
    Hopelijk gaat alles voorspoedig en lezen we trouw je verhalen. Dikke kus en tot kijk. opa Wim

    Intussen heeft oma het ook gelezen en die heeft je telefonisch gedag gekust.
    voor de rest van de vakantieweken gaan we trouw naar je verslagen kijken.
    Doei.O en O.

  • 11 Juli 2011 - 18:20

    Bernice:

    Heej Lisa!

    T komt inderdaad echt al dichtbij! En wat goed zeg dat je je propedeuse hebt gehaald:D super!
    Nou succes met t inpakken van je tas,,20 kilo is inderdaad niet veel:P haha..en heel veel plezier he!

    xx Bernice

  • 11 Juli 2011 - 18:22

    Bernice:

    wow! je gaat morgen al:O,,dat had ik ff niet door! Nou dan hoop ik dat je je tas al hebt ingepakt! Maak er een top reis van =D xx

  • 12 Juli 2011 - 09:33

    Rina En Carlos:

    Hi Lisa,
    Je zult dit berichtje wel niet meer kunnen lezen voor je vertrekt, maar we wensen je een hele goede, plezierige, interessante en niet te vergeten reis en vakantie toe. Opa Wim heeft het treffend omschreven: 'Stoere!!'
    We zullen je belevenissen volgen.
    Groet, Rina en Carlos

  • 13 Juli 2011 - 08:14

    Bertpont:

    Ha Lisa,

    Wereldreizen maken, je vleugels uitslaan, is echt gaaf! Als je vandaag wakker wordt en je gaat Calgary verkennen, vergeet dan vooral niet ff naar de olympic oval te gaan, een paar schaatsen te huren en een paar rondjes te rijden op DE schaatsbaan van de wereld. Dat blijft je je hele leven bij volgens mij.
    Groeten van Bert.
    Moet een lekker gevoel zijn zeg, dat je naar Canada ging op het moment dat je je eerste jaar op zak hebt. Klasse hoor ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

West-Canada

Westwaarts!

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

Victoria en Vancouver

26 Juli 2011

Jasper, Sun Peaks, Whistler

15 Juli 2011

Calgary en Banff

08 Juli 2011

Almost there!

04 April 2011

Nog 99 dagen!
Lisa

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 44605

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 01 November 2017

Nieuw-Zeeland

07 Februari 2015 - 29 April 2015

Coschap in Maleisië

09 April 2013 - 23 April 2013

Bali

12 Juli 2011 - 25 Juli 2011

West-Canada

Landen bezocht: