Nog 99 dagen! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lisa Heusden - WaarBenJij.nu Nog 99 dagen! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lisa Heusden - WaarBenJij.nu

Nog 99 dagen!

Door: lisavanheusden

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 April 2011 | Nederland, Utrecht

Hallo allemaal!

Ter geruststelling van waarbenjij.nu, dat mij al twee keer heeft gevraagd waar ik toch in hemelsnaam uithang en waarom ik nog steeds geen verslag heb geplaatst, schrijf ik nu voor het eerst een update. Ik ben nog (lang) niet weg, maar here goes.

99 dagen voor vertrek hebben zich al tien mensen voor mijn reis ingeschreven, zes vrouwen en vier mannen. De meesten zijn tussen de 26 en 40 jaar, dus het is een relatief jonge groep voor een Canada-reis (waar naar ik had begrepen vooral de wat oudere medemensch normaal gesproken heen gaat). Er zijn plannen voor een kennismakingsafspraak in het wonderschone Utrecht (dat komt mij goed uit!), al zijn die nog weinig concreet. Ik ben benieuwd.

Op mijn verjaardag een maand geleden heb ik een boek over West-Canada gekregen van opa en oma, dus ik ben me vast aan het verdiepen in alle bezienswaardigheden. Inmiddels weet ik trouwens ook alles van de gevaren. Wisten jullie bijvoorbeeld dat het westen van Canada bekend is met aardbevingen (de beving die men 'The Big One' noemt, wordt elk moment verwacht, al kan het ook nog jaren duren), tornado's, orkanen en vulkaanuitbarstingen? Om maar niet te spreken van de wilde dieren die overal rondlopen (zelfs in de steden kun je ze tegenkomen). Niets aan het handje, toch?

Slik.

Ook heb ik al een kaart van de provincies British Columbia en Alberta en een reisdagboekje gekregen en geld om in Canada wat leuks van te kopen. Mijn paspoort heb ik een paar maanden geleden al opgehaald en vorige week heb ik een triband telefoon aangeschaft, waarmee ik als het goed is in Canada kan bellen (de telefoons daar lopen blijkbaar op een andere bandbreedte, waarop mijn arme Nokia'tje het niet gaat doen). Contact houden gaat dus waarschijnlijk wel lukken. Tenzij ik daar in the middle of nowhere geen bereik heb natuurlijk, maar daar is toch geen kruid tegen gewassen.

Op het moment ben ik druk bezig met studie en werk en lijkt de vakantie eerlijk gezegd nog heel ver weg. Nog (maar) 99 dagen...

• 04 April 2011 - 12:45

Opa Wim :

Nou meid, dat is een prachtige update. Die 99 dagen komen vast wel om. Je zit gauwer in de "plane" dan je denkt. en dan hopen oma en ik dat je voor 100% gaat genieten. tot kijk. kus. Opa W.

• 27 April 2011 - 10:47

Henrieke:

Hoi Lisa,

Geweldig, zeg, dat je dit gaat doen. Wat een ervaring zal het zijn!