Back from Bali - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lisa Heusden - WaarBenJij.nu Back from Bali - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lisa Heusden - WaarBenJij.nu

Back from Bali

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

01 Mei 2015 | Nederland, Utrecht

In Kuta hebben we nog een dag een excursie geboekt. In de ochtend werden we bij ons hotel opgehaald en reden we naar de Pura Tanah Lot ten noorden van de stad. Deze tempel ligt op een rots in zee. Het is een van de allerbelangrijkste tempels binnen het Balinese Hindoeïsme. Bij eb kun je er door de golven naartoe waden, maar als het water teveel stijgt is de tempel niet meer te voet te bereiken. Wij waren er gelukkig nog net op tijd, al moest je wel goed opletten dat het water je niet onderuit haalde want de stroming was behoorlijk sterk!

Na de Tanah Lot reden we verder naar het zuiden van het eiland om een kijkje te nemen bij Padang Padang Beach. Dit kleine strand is te bereiken via een smal trappetje tussen twee tegen elkaar leunende rotsen. Een paar jaar geleden zijn hier een paar scènes opgenomen voor de film Eat Pray Love en sindsdien is de populariteit van het strand enorm toegenomen. Je kunt er goed zwemmen en surfen en er hangt een hele gezellige sfeer. Geen straf om hier een paar uur door te brengen!

Onze laatste stop van de dag was bij de Pura Uluwatu. Dit is een vrij kleine tempel, maar hij ligt bovenop een rots die bijna 100 meter steil boven de zee uitrijst. Talk about dramatic. Erg mooi om te zien.

De laatste dagen op Bali hebben we vooral doorgebracht met uitslapen, zwemmen, lezen, lekker eten en af en toe een rondje lopen door Kuta om wat winkeltjes te kijken.

Op 27 april gingen we laat in de avond naar het vliegveld om de volgende ochtend ons vliegtuig richting Kuala Lumpur te nemen. Omdat onze vlucht vanaf Kuala Lumpur pas 13 uur later zou gaan, hebben we de dag doorgebracht in spa en zwembad van het Sama-Sama Hotel. De vlucht naar Parijs vertrok laat in de avond. Aangezien we ongeveer vanaf India tot en met Turkije middenin het onweer zaten, was het een van de meest turbulente vluchten die ik ooit heb meegemaakt. Wel indrukwekkend om de constante bliksemschichten op deze manier te zien, maar niet de meest ideale omstandigheden om te slapen. Op 29 april om 11 uur 's ochtends kwamen we aan op Schiphol. Echt heel gek om nu weer thuis te zijn!!

• 01 Mei 2015 - 16:11

Bernice:

Heej Lisa!!

Ja kan ik me voorstellen dat het gek is om weer terug te zijn! Maar welkom thuis! En tot snel weer! =D!

Doeidoei! Xx