Aankomst & follow the butterflies - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisa Heusden - WaarBenJij.nu Aankomst & follow the butterflies - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisa Heusden - WaarBenJij.nu

Aankomst & follow the butterflies

Door: Lisa van Heusden

Blijf op de hoogte en volg Lisa

09 Februari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Mijn eerste reisverslag uit tropisch Maleisie! Gek idee dat we er nu echt zijn, na bijna een jaar van plannen en ernaar uitkijken. Dat moet nog even 'landen' denk ik!

('We' is overigens Carlijn en ik. Carlijn is mijn reis- en studiegenootje en zij gaat over een paar weken hetzelfde coschap doen als ik).

Zaterdag vertrok ons vliegtuig richting Kuala Lumpur met een stop in Parijs. De volgende dag om een uur of drie landden we op Maleisische bodem. Uit het vliegtuig konden we alle kleine tropische eilandjes met witte stranden en palmbomen al zien liggen, dus dat belooft heel veel goeds!

Vanaf het vliegveld kwamen we met trein en metro aan in Chinatown. Ons hotel ligt in een van de drukste straten, Jalan Petaling, waar de stoepen volstaan met kraampjes waar allerlei goedkope spulletjes worden verkocht, van traditionele Chinese kleding tot horloges en mini-uitvoeringen van de Eiffeltoren (?) Het was nog even goed zoeken om achter al deze drukte ergens de ingang van ons hotel te lokaliseren, maar het is uiteindelijk gelukt.

In de avond hebben we een stukje over de overdekte markten van Chinatown gelopen. Toen het donker werd gingen overal de rode lampionnen aan en kwam de sfeer er extra goed in. Er was heel veel te zien en je werd van alle kanten toegeschreeuwd om ook vooral te komen kijken (wat overigens meestal averechts werkt).

Bij een van de eettentjes hebben we citroenkip gegeten met daarbij vers mangosap. In verband met Chinees nieuwjaar werd tijdens het eten een uitvoering gegeven met een echte Chinese draak. Helaas viel hij halverwege de act van het podium af (Carlijn heeft er een filmpje van) maar dat mocht de pret niet drukken. Na het eten gingen we weer richting hotel om wat bij te slapen..

...waar we de volgende dag om 12:45 pas weer wakker werden. Oeps! Dat was iets later dan verwacht. Gelukkig hadden we geen dringende zaken op de planning staan, afgezien van het kopen van een buskaartje voor morgen.

Nadat we dat hadden gedaan, hadden we nog alle tijd om rond te kijken in de Central Market, een grote overdekte markt aan de rand van Chinatown. Daarna zijn we een stukje verder gelopen en hebben we een bezoek gebracht aan de vlindertuin van Kuala Lumpur. Zoals de naam al doet vermoeden, vlogen hier verschillende mooie vlindersoorten rond die we in alle rust konden bekijken. Sommige vlinders waren zo groot dat het wel vogels leken, en er was ook een vlindersoort bij die er heel normaal uitzag totdat hij zijn vleugels helemaal opendeed: dan waren zijn witte vlekken opeens fluorescerend blauw. In het gebouw ernaast hadden ze ook tarantula's en schorpioenen maar daar hadden we toch wat minder behoefte aan.

In de avond hebben we curry gegeten bij de Central Market met daarbij ananassap en komkommer-citroensap. Daarna gingen we weer terug naar het hotel, want morgen gaan we al vroeg richting onze volgende stop: de Cameron Highlands!!

• 09 Februari 2015 - 15:12

Ria:

Ha Lisa! Wat leuk, jouw Maleisië avontuur in de 'mail' Nou, meis, graag wens ik je een onvergetelijke tijd toe, ik ga het allemaal lezen :D Ga maar heel veel genieten van alles wat er te beleven en ontdekken valt daar. En dat je maar een boeiend co-schap mag gaan ervaren. Knuf! Ria

• 09 Februari 2015 - 23:02

Henk:

Ha Lisa

Het is zover! Een mooie stap om daar een deel van je opleiding te doen, een avontuur lijkt mij. Maleisië is dacht ik voor een groot deel moslim, dus ook dat is boeiend. Heel veel plezier in de komende maanden!

Hartelijke groet
    Henk

• 10 Februari 2015 - 14:40

W.H. Pont:

Fantastisch Lisa, dat je ons weer zo uitgebreid op de hoogte gaat houden. Van je eerste verhaal hebben we dan ook alweer echt bijzonder genoten.
    Wat fijn dat alles tot nu toe zo goed is gegaan. Moest je overigens iedere keer zo uitbundig gescand worden om weer iets verder te mogen vliegen ? Ik heb dat inchecken op Schiphol met studie bekeken. Jij met je paspoort in je mond. Prachtig. Zag er enigszins stressvol uit. Maar....dat was je vast niet haha.
    En nu maar ijverig doorgaan met genieten en straks even ijverig aan de studie. We lezen graag tzt weer je volgende verslag. Onze hartelijke groeten, ook voor Carlijn, en op afstand een dikke kus van Oma Lucie en Opa Wim tot later !!!

• 12 Februari 2015 - 14:22

Jannie:

Hey LisaLois
    Blij dat je op je bestemming bent. Geniet er maar heerlijk van en succes met de studie.
    Graag. Jannie

• 13 Februari 2015 - 17:54

Maaike:

Ha Lisa,

Gaaf om al je eerste verhaal te lezen! Geniet ervan, er gaan heel veel mooie momenten volgen!

Liefs,

Maaike

• 16 Februari 2015 - 02:46

Joyce Kilcullen:

Hi Lisa,

Going to do this in English, so you get used to it, LOL.( laugh out loud ).
    Wishing you a wonderfull time, and enjoy yourselves. You have been given / and took a great opportunity, to gain experience , make the most of it.
    Now remember KL is only 6 hrs from Perth, so you are welcome. You can also call me if there was a need, but I am sure you ' ll be right.
    Keep the reports coming, but most importantly make the most of every minute you get .
    An early B'day wish to you too, B good 2 U, lots of love Joyce.